Hoe doen we dat

We starten met een eerste gesprek met de opdrachtgever en eventueel andere betrokkenen om de (veranderings)opdracht te verhelderen en een goede startdiagnose te stellen. Als blijkt dat we de geschikte partij zijn om een bijdrage te leveren aan de kwaliteitslag die gemaakt moet worden, bieden we onze diensten aan. We komen met een plan van aanpak die passend is bij de opdracht en die rekening houdt met krachten en beperkingen van de organisatie en haar personeel. Dit plan van aanpak of ontwerp waarin het doel en belang helder gedefinieerd wordt, bespreken we met de mensen waarmee we aan de slag gaan. De interventies kunnen uiteenlopen in aard en omvang. Soms is een korter traject, namelijk advies en/of training op management- of organisatieniveau afdoende. Meestal worden we gevraagd om ook de implementatie op de werkvloer te ontwerpen  en deze ook on-the-job te begeleiden.

 

Binnen het traject dat we aanbieden staat steeds de vraag van de organisatie en de opdracht zij hebben centraal waarin we samen met de mensen naar een meest geschikte oplossing zoeken. Daarin zijn we sensitief, helder en transparant in verwachtingen en communicatie tussen de verschillende lagen binnen de organisatie. Onze kwaliteit is dat we in staat zijn een aanpak aan te bieden die tailor-made is: we zetten die kennis en theoretische modellen in die relevant zijn voor de vraag/probleem van de organisatie en kijken goed hoe we het gat tussen werkelijkheid en wensen samen met de mensen kunnen overbruggen.